torsdag 19 september 2013

Idrott upgifter v.38 2013

1 Vi har tränat på att man ska kunna röra sig allsidigt när vi har tränat på olika sporter, lekar i olika miljöer och med olika redskap.

Vi har bara tränat lite på att planera och genomföra uppgifter.

Vi har tränat mycket på att vara utomhus och hur man klär sig och uppför sig. Ett väldigt bra exempel på det är lägret som vi var på.

Vi har även tränat på vad man ska göra i nödsituvationer (mest på NO) och vi tränar varje lektion på att göra uppmjukningsövningar samt stretching så att vi minimerar chanserna för att skada oss.

2
 Vi har inte tränat så mycket på mental träning vad jag vet.

Medel och sådant som doping har vi faktiskt inte pratat mycket om alls.

Kulturella traditioner i samband med utomhusliv är inget som jag kan komma ihåg att vi har jobbat med.

Hur man är vid vatten med is har vi inte lärt oss. (räddning och bada)

3

Jag behöver träna på orientering sen mina förra försök på det inte gick så bra, musik behöver jag träna på mer också.

Att resonera och förhindra skador är jag hyfsat bra på men jag kan bli lite bättre på det.

Som uppgift så skulle jag gärna göra motorik spel och lekar eller teoretiskt moment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar